fredag 11 september 2009

Kuddpyssel m.m

Hej allihop!
Ja, nu är hösten kommen. Det har varit ett fantastiskt fint höstväder denna vecka. Det är så skönt att se solljus efter allt regn. I och med detta tror jag att inredningsinspirationen flugit över mig igen. Underbart!
Det känns som jag håller på med allt på en gång. Jag syr, möblerar om överallt etc, etc.
I går när min sambo kom hem efter att ha varit på kurs i två dagar hade i stort sett möblerna i köket och vardagsrummet bytt plats. Han vet inte om han vågar åka bort igen, hihi.
Här är kuddarna som jag sytt. De 2 första är 50 x 77 cm, ganska stora alltså. Det är vitt lintyg som jag strukit en gammal bild på och gjort texttryck med hjälp av schabloner på ena sidan. Baksidan och en liten bit på framsidan är ett tyg med text som jag köpt på Noll54.

"Lavage" = tvätt

"Amour" = kärlek


Kudden här nedan är 65 x 65 cm stor. Jag har sytt 2 st av dem. Jag älskar verkligen det här berättande tyget (jou de toile). Här har jag sytt en volang av chiffong runtom.

Som sagt så möblerade jag ju om igår och blev jättenöjd. Jag tog ett antal bilder men det blev väldigt dålig ljuskvalitet på dem. Blixten kanske inte fungerade. Jag får ta om vid ett annat tillfälle. Visar de som syns bäst. Det här grå slag-bordet från 1700-talet hade jag i V-rummet förut men det står nu i köket. Tycker det passade utmärkt i köket.

I två av fönstren i köket har jag denna fönsterfris och ängelljusstake.
Mittenfönstret i köket viker av från de två andra. Här har jag flyttat runt och placerat det lilla tittskåpet i fönstret. Trodde inte det skulle passa där men det visade sig göra det alldeles utmärkt.
Visar bordet från andra hållet med en brodyrduk i fransk stil, köpt på Noll54.

Bordet från sidan som visar den stora lådan.

Den här fåtöljen har också bytt plats från V-rummet till allrummet. Det ligger en stor linnesäck med tryck på som skydd ovanpå.

Lite större köksbild.

Närbild av tittskåpet.
Kvällsbild när ljusen i kristallkronan är tända. Jättemysigt att tända både ljus o lampor nu. Vi har faktiskt börjat elda i kaminen också. Ja, jag erkänner att jag är en "frusen skit".

Nu ska jag fortsätta röja, framförallt i v-rummet. Kommer bilder senare. I kväll ska jag ut med GB-Glace (jag jobbade där i somras) på pubrunda, vilket ska bli "görsköj".
Ha nu en riktigt trevlig helg allihop!
Kram Susanne

4 kommentarer:

  1. Hej! det var ett tag sen, kul och se nytt inlägg. Och det var väldans mycket fint. Det bordet och stolarna..Wow! Och lilla vita skåpet. såna gillar jag. Allt du visade var fint, du har så smakfullt inrett. Bra ide´med den fluffiga volangen, jättefina kuddar.
    Ha nu en kul utekväll
    Kramar / AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne=)
    Vad du har fixat och donat!!!! Det blev kanonfint =)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!

    Äntligen får jag se de underbara kuddarna :)
    JÄTTE FINA!!!
    Jag pratade med din mamma och hon sa att de var såååå fina, och jag håller med!!!
    Och detta slagbord....sååå fint!!!
    Ja, jag håller med dig....lite skönt är det med hösten....greje och pyssla inomhus....tända ljus och lyktor :)

    Ha nu en jätte bra vecka!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vilka underbart vackra kuddar!!!!!!
    Och ilka vackra bilder du visar sååå fint ni verkar ha det =)
    Kram Titti

    SvaraRadera