måndag 21 september 2009

Vardagsrummet

Hej!

I förra inlägget berättade jag att jag hade många järn i elden, bl.a ommöblering.
Idag ska jag visa hur vardagsrummet blev till viss del.
Bilden nedan visar matsalsgruppen. Det blev mycket bättre när den placerades vid fönstret. Man ska ju njuta av den fina utsikten, både till vardag som fest.



Närbild på en av "putte"-ljusttakarna.


Det kanske inte syns så bra men jag älskar verkligen den här duken från White Sense med bokstavsmonogram.


2 av de shabby-chic målade karmstolarna.


2 st romerska urnor med svarta smidesstativ som jag köpt för ca 20 år sedan.


Den här vita tidningssamlaren med siverbokstäverna "MAGAZINE" är en av många tidningssamlare jag har. Dem kan man verkligen inte få för mycket av.


Speglar är en annan passion jag har. Här är den första spegeln jag köpt. Den är vit med guldinslag i fransk stil och jag ÄLSKAR den verkligen. Det låter lite dumt kanske att man skriver att man älskar en "sak". Man älskar ju familj, vänner, ens djur etc. Men vi som är inredningstokiga vet vad jag menar, hihi.


Bild av den svarta "Howard"-fåtöljen med silverhjul.


I hörnet bakom soffan har jag ställt det här skåpet med fågelbur och silverlampor.


Ett litet korgbord som jag också använder till tidningar.


Soffan med en del av kuddarna jag sytt.

Det var allt för idag. Ska faktiskt på hockey ikväll, Färjestad - Skellefteå. Känns lite konstigt när det fortfarande är ganska skapligt väder ute. Det kanske inte blir något skönspel men ska bli kul ändå.
Ha nu en trevlig kväll allihop!

Kram Susanne

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne!

    Åhh, så fint du har det!
    Det blev väl jätte bra med matsalsdelen vid de underbara stora fönstren, så att Ni kan njuta av den vackra utsikten :)
    Och såå mycket fint du har....och jag förstår precis vad du menar...att man älskar en sak...precis som jag älskar min hallmöbel, mitt köksbord.....och så klart min familj :) hihi!!

    Ja, eller hur är det mycket fint i butiken nu :)
    Detta dokument älskar jag!!
    Jag satte mitt i en jätte fin, stor ram....blev sååå bra :)
    Och denna underbara nya klocka...och ja, allt!!! :)

    Du är såå välkommen!!

    Ha en jätte bra dag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Men så fint du har, vilket fint vardagsrum. Fönstren där var ju helt underbara, perfekt ställe för matbordet. Och din spegel är jättefin, precis som duken. Allt är så smakfullt och vackert. Du kan känna dig nöjd med din ommöblering.
    Ha en toppendag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Du lyckas med allt du tar dej för med. Bordet vid fönstret var ju perfekt.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera