söndag 11 oktober 2009

"Höststädning"

Hej allihop!

Igår hade vi en härlig höststäddag hela familjen. Tro det eller ej men det putsades och fejades överallt av alla familjemedlemmar. Fönstrena putsades inomhus och utomhus, toaletterna storstädades, det dammtorkades, dammsögs, skurades m.m.
Det är så härligt när alla hjälps åt. Det blir "nästan" roligt.

Nu när huset känns fräscht passade jag på att ta en "massa" bilder.
Jag kan bara gå till mig själv när det gäller inredning, det är bilderna man helst vill se.
Så håll till godo, Ni kommer att hålla Er sysselsatta några minuter. Ni får dock ha överseende med att bilderna inte kommer i någon direkt ordning p.g.a det blev så många.

Bilden nedan visar ett tyghjärta köpt på Noll54.


De här korgarna som jag förvarar tidningar i har en kul form, tyckar jag. Köpta på "Grönberga".

En klämma med monogramhandduk.

De här träboxarna är roliga och bra förvaring.

Ljuslyktor men de kan även anvädas till krukor.

Mer trälådor.

Jag har flyttat runt saker igen. Den här krukan med krona kom jag fram till att den passade egentligen bäst här vid stora klockan.

En zinkbricka på köksbänken med dessa underbara burkar.

Här en närbild av hjärtan som används som dekoration runt lampfötterna.

Glasklockan från House Doctor med inetsat monogram i glaset. (Cést la vie = sånt är livet).

Sovrumsbild med sängbord + sänglampa.

Lite större bild.

På bänken vid fotgaveln har jag hängt "gardinkappan" som jag köpt hos Sandra på Interiörboden. Det blev en rolig detalj.

Bysten som stod i hallen förut flyttades till vardagsrummet vid franska fönstret.

Närbild av en gammaldags dockvagn.

Tittskåp med attiraljer.

Allrummet efter lite omflyttningar.

Dessa gardinlängder från "White Sense" har jag hängt upp i allrummet.

Bild på en "sliten" madonna med krona.

Närbild på gardinlängderna med monogram som nu hänger i sovrummet.

De här lampslöjorna också från "White Sense" är underbart gammaldags i stilen.

Tallrikshyllan där Ni kan se den underbara boken Romantiska hem & Inspiration i vitt.

Mer bilder från sovrummet. De vita hissgardinerna med text satte jag upp i går. Gillar dem skarpt, köpta på Noll54.
Alla 3 fönstren.

Närbild av ena lilla skåpet i "shabby-stil".

Närbild av hissgardinen.

Stentavla föreställandes Jenny Lind som jag målat shabby-vit. Hänger i hallen.

De svarta lyktorna ställde jag på lilla hallbordet.


Hylla med lite färg (kransen).

Det här hjärtat hängde jag i hissgardinen jag sytt i allrummet. Ser ut som en stor berlock.

Det här gamla fönstret köpte jag i fredags hos Sandra på Interiörboden. Ett riktigt fynd.

Närbild av den stora bysten köpt på Grönberga som jag ställt på slagbordet i allrummet.


Som sagt så var det ett antal bilder.
Ha nu en trevlig kväll och sköt om Er allihop!
Kram Susanne

5 kommentarer:

  1. Hej Susanne!!

    Åhh, så kul det är att komma in till dig :)
    Känns nästan som det!!
    Du har ju såå mycket fint...och jag är precis som dig....flyttar runt alla sakerna mycket...för att hitta deras riktiga plats!!
    Fönstret blev väl jätte bra :)
    Riktigt gammalt och slitet!
    Ja, längtar redan tills nästa gång du lägger ut en massa bilder :)

    Ha en jätte bra sändagskväll så ses vi :)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Kikar in här titt som tätt =) Du har så mycket fint man blir så inspirerad o jag säger som Sandra: Längtar tills nästa gång du lägger ut bilder!
    /Zandra

    SvaraRadera
  3. Jeezez tjejen så många bilder, och allt är fint. Du har ett härligt hem, precis allt är fint. Och att du köpt fönster hos Sandra, kul att hon även har sånt. Ska åka dit snart igen.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Tack för hälsningen. Den loppisen jag varit på 2 lördagar nu ligger på Norrstrand. Vävaregatan, du ser det för han har saker ute. En liten bit bort på samma gata ligger Symaskineriet, hon säljer mycket broderat och en massa annat. En jättefin butik, jag kommer och visa lite i nästa inlägg.
    Önskar dig en bra Allahelgona
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilket underbar hem du har, och så mkt vackert! Tack för den fina kommentaren om boken, det värmer verkligen! Kram Petra

    SvaraRadera