måndag 13 april 2009

Diverse

Hej!
Hoppas att Ni alla haft en trevlig Påskhelg, (sista dagen idag).
För min del har Påsken inneburit trevligt sällskap och god mat.
Vi har faktiskt grillat 3 dgr på raken, mums.
Nu börjar väl alla visa underbara vårtecken men jag väntar med det och visar lite andra bilder.

Bilden nedan visar spegeln jag har i vardagsrummet. Den är vit med inslag av lite guld, ser lite fransk ut. Köpt hos Pia på "Grönberga" i Grums.

Här en lite större bild. Det grå väggslagbordet är från 1700-talet. Jag har köpt det på Inredningskompaniet i Karlstad. Jag älskar det verkligen.

Här en närbild av stolarna jag har runt slagbordet i vardagsrummet. De påminner om "Windsorstolar" (England). Jag har själv målat dem shabby. Först målade jag dem svart och sedan vitt i 2 lager. Efter det är det bara att slipa fram det nötta.

Helbild av en stol.
Jag tycker ju väldigt mycket om monogram så här är en närbild av monogrammet på kuddarna jag har på stolarna. De är köpta på Ikea.

Nästa bild är en närbild av monogrammet som finns på stolskjolarna. Jättefint, tycker jag. Dem finns att köpa hos Eva-Karin på Noll54.

Nästa visar en Linné-handduk som jag använder som en bordsduk på det vita slagbordet som finns i all-rummet. Den är väldigt fin med sin text och bilder.



Tidningsmagasin i vitt med silvertext; MAGAZINE. Köpt på Grönberga.

De här små skåpen i shabby har jag stående på ett skåp i vardagsrummet. De är väldigt söta.


Tack för idag och må så gott!

Kram Susanne

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne!

    Åhh, så fint du har det!
    Den där spegeln var verkligen jätte fin :)
    Och allt annat också!

    Ha en jätte bra vecka.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Stolen var jättefin!!
    Och vad härligt påskväder vi fick!

    Ha det så gott!

    E-K/noll54

    SvaraRadera