onsdag 1 april 2009

"Smått o gott"

Hej!
Visar lite detaljer från huset idag, denna lillördag (onsdag). Det är underbart vackert ute, soligt och ca 10 grader varmt. Har faktiskt hängt ut tvätt. Det är sååå skönt att vi går mot rätt tid.
På första bilden ser Ni en liten kristallkrona köpt på Noll54 för några år sedan. Den är underbar, tycker jag.



Bilden nedanför visar entréen in i vardagsrummet från all-rummet (öppen planlösning). Det vita skåpet har jag fyndat jättebilligt i en liten affär i Karlstad som heter "Nickeboa".
Denna stora svarta lykta i fransk stil har jag köpt på Grönberga Interiör & Design i Grums. Den är jättevacker.
Här har jag sytt vita linnepåsar till de svarta nätkorgarna där olivträden (de ser väldigt äkta ut) står. Korgen resp. olivträden är också köpta på Grönberga.
På den här väggen hänger alltså platt-tv:n. Har satt en fransk text ovanför tv:n. Silverlampan är helt i metall (Grönberga). Den vita skänken är ett jättefynd. Köpte den på Plantan när de hade total utförsäljning. Hade kostat ca 5000:-, jag gav endast 1000:-. Quiltarna ligger och väntar på att användas när man är lite frusen.

Väggen i sin helhet.
Ovanför klaffbordet i vardagsrummet hänger denna vackra ljuskrona. När jag köpte den var den brun. Jag kunde inte låta bli att måla den shabby-vit. Tyckte det blev lite mer liv i den. Köpt på Grönberga.
I går fick jag dessa metallschabloner som jag skickat efter i web-butiken "Mixin". De består av askar i zink med bokstäverna A-Z resp. siffrorna 0-9. De ska verkligen inte bara vara till prydnad. Det började klia i fingrarna direkt. Jag ska göra tryck på gardiner, kuddar, dukar m.m. Jättekul!
Ha nu en riktigt trevlig dag och hoppas Färjestad vinner ikväll.
Kram/Susanne

2 kommentarer:

  1. vilka mysiga bilder du visar!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!

    1000-tack för den fina kommentaren.
    Ha det gott!
    Kram/Susanne

    SvaraRadera