tisdag 10 mars 2009

Kuddpyssel

Hej!

Tyvärr har vår digitalkamera havererat så jag har inte kunnat skriva något inlägg på några dagar. Tills jag köpt en ny kamera får jag visa lite bilder tagna med mobilen. Jag har tidigare berättat att vi har en öppen planlösning mellan kök, allrum och vardagsrum. Det enda som skärmar av lite mellan kök och allrum är en stor köks-ö. Där har jag 3 st barstolar stående på ena sidan som jag ska visa.

Barstolarna är köpta på IKEA. De ser lite mer romantiska ut med ett vitt stolsöverdrag med volanger. Dessa kommer från White Sense.


Här en bild med kuddarna jag sytt till stolarna.


Närbild på kuddden. Det är jätteroligt att pyssla och sy sådana här kuddar. Först letar man upp en fin bild på webben eller så skannar man in en bild som man har själv. Sedan köper man T-shirt transfer-papper (finns på Panduro resp. Bokaffärer) och skriver ut bilden på det speciella pappret. Stryk sedan bilden på tyget. Själv använder jag oftast lintyg när jag gör detta men det går lika bra med bomullstyg. Finns oftast instruktioner på förpackningen där transfer-pappret ligger. Ni får ursäkta om bilderna inte blev så tydliga. Ha det bra, kram/Susanne




2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka fina stolar ni har!
    Och det ska bli spännande att få se ert kök och resten av ert fina hem :)

    Ha en jätte bra vecka.
    Kram Sandra

    SvaraRadera