torsdag 26 mars 2009

Lite bilder från köket

Hej!

Tänkte visa lite bilder från vårt kök. Vi har 3 st burspråk i vårt hus, bl. a ett i köket bestående av 3 st fönster. De 2 första bilderna visar vänster- och högerfönstren sett inifrån. Ängelljusstakarna är köpta hos Gunilla på Sannagården. Lampskärmarna med monogram och de gammaldags vita gardinlängderna i organza med bokstavsmonogram (WS=White Sense) är ochså köpta hos Gunilla. Lampfötterna köpte jag för endast 100:-/st när vi var på semester till Malmö i somras. De har fått lite penseldrag av vit färg dock. De vita rullgardinerna är köpta på Ikea. För att piffa upp dem lite har jag målat en rosett med hjälp av en schablon på dem. Vitt på vitt, kanske lite svårt att se på bilden.





Här en närbild på zinkhyllan som sitter under ena ytterfönstret. Den är köpt på Noll54. De tre läckra burkarna har jag köpt på Grönberg Interiör.





Här är mittenfönstret. De två fönsterfriserna i shabby-grått har jag köpt på Web-butiken "Fridas gård" (jeanne darc-living Danmark är leverantören). Sakhängaren med lite smått o gott är köpt hos Pia på Grönberga, likaså klockan i gammal stil.





Här visar jag väggen på väg in i köket fån all-rummet. Som Ni kan se är tapeten randig här i svart och silvergrått. Vid fönstrena bröt jag istället av med medaljongtapeter istället i samma färgval. Denna zinkhängaren är köpt på Grönberga. Muggarna och glaslyktan är inhandlade på Noll54.




På diskbänken står detta lilla söta flugskåp med hönsnätdörrar köpt hos Eva-Karin på Noll54. Ni kanske märker vilka favoritaffärer jag har.





Den lilla zinkkorgen som kan hängas i skåp har jag köpt i den lilla gårdbutiken "Hem te gårn" i Charlottenberg. Bra att lägga ljus i bl.a.




Överst i flugskåpet har jag lite gamla kökshanddukar med monogram.




Ha nu en riktigt trevlig helg och ta hand om varandra.
Visar mer köks-bilder nästa gång.

Kram/Susanne




2 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du visar,,och så mycket som kommer från noll54! Tack för att du nämner oss!
    Det var så skoj när du,din mamma och moster var hos oss idag!
    Din mamma är för härlig,,,,verkligen up to date!
    Hoppas på bilder när kuddarna blir färdiga!

    Ha en skön helg!
    E-K/noll54

    SvaraRadera
  2. Hej Eva-Karin!
    Du har en otroligt fin affär och ett mycket trevligt bemötande. Tack för de fina orden. De värmer. Jag ska självklart visa bilder på kuddarna när de är klara. Tyget är helt underbart. Har lagt in bilder av fynden på min blogg som jag köpte hos dig.
    Och visst är hon underbar min mamma (och moster)!
    Ha en jättetrevlig o mysig helg, såg att du skulle till Stockholm och bo på hotell.
    Kram/Susanne

    SvaraRadera