tisdag 24 mars 2009

Lite auktionsfynd

Hej!
Idag tänkte jag visa lite fynd som jag gjort på nätauktioner.
Den första och andra bilden visar ett barockmöblemang (4 st stolar samt 1 st bord) som var jätteslitet och gult när jag köpte det (väldigt billigt). Har alltid velat ha såna här stolar. Efter en del grundarbete med slipning och spackling målades det vitt (3 ggr) samt att jag klädde om stolsdynorna i vitt linnetyg. Originaltyget sitter kvar under. Bordet består av 3 iläggsskivor.
De silverförgyllda stolarna (2 st) med svart tyg är i fransk stil, kallas för Louis seize (sextonde) - stil. De är jättehärliga att sitta i. Tro det eller ej men för dessa betalade jag endast 1250 kr paret. Jättebilligt tycker jag.
Kuddarna som är i stolarna har jag sytt själv. Ser lite franskinspirerat ut, tycker jag.
Den vita barockmöbeln (bord + 4 st stolar) och de svarta karmstolarna har jag i köket.
Tycker att det bryter av fint mot mitt lantliga gula fransinspirerade kök som faktiskt heter "Provence" (Marbodalkök). Visar bilder lite längre fram.

Ha nu en riktigt trevlig kväll allihop!

Kram/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar